2009. március 4., szerda

Frankie says relax

" A középkortól kezdődően a felhőkarcolók megjelenéséig, a keresztény templomok számítottak a világ legmagasabb építményeinek. 1311-től amikor a Lincoln katedrális tornya magasabbra nyúlt mint a gízai nagy piramis csúcsa,egészen 1884-ig a Washington emlékmű felépüléséig, ezek a templomok tartották a világ legmagasabb építményének járó címet. Ha egyszer befejezik az építését,a barcelonai Sagrada Familia válik a legmagasabb templommá 170 méteres magasságával.
A Lincoln katedrális ma már csak 83m,mert a torony 1549-ben összeomlott,de így is a világ legmagasabb építménye volt 1311 és 1549 között a maga 159,7 méterével."

Megnéztük,és szerintem nagyon szép.
A Sagrada Familiáról meg csak annyit,hogy két éve amikor először láttam,már akkor is az jutott elöször eszembe róla,hogy a kevesebb néha több. 1883-ban kapta meg Gaudi a templom építési jogát,és a mostani előrejelzések szerint 2026-ra lesz csak kész. Őszintén nem tudom elképzelni mit fognak még addig cicomázni rajta. Ha csak turistalátványosságnak épül,akkor bingo! De azért,hogy a hívő embereknek legyen hová járniuk imádkozni enyhén szólva kicsit túlzásnak tartom...
De visszatérve Lincolnra; szerintem nagyon szép kis város. Nekem tetszett. Nem volt az a gatyarohasztó meleg ottjártunkkor,de azért jól éreztük magunkat. A torkos csütörtöktől várt félárú kajálási lehetőség nem jött be,ennek ellenére beültünk ebédelni egy tipikus angol étterembe,ahol gyömbérsört ittunk,és tradicionális angol kajákat ettünk. Én személy szerint sajtos,bacon-ös,mango lekváros piritóst salátával,majd karamellás csokoládés süteményt,aminek az íze tisztára olyan volt mint a krowka. Tömény volt,és nagyon édes, és nem is lett volna vele semmi baj,egy jó kis híg angol fekete kávé kíséretében,ha azt az angol pincérnőcske nem felejtette volna el kihozni nekem. De elfelejtette,így kávé helyett maradt a gyömbérsör,aminek az ízét mindenki megtapasztalhatja aki gyömbérszörpöt önt egy pohárba,és azt az előírt vízmennyiségnek a negyedével hígítja fel. Vagyis,ha a krowka tömény volt,akkor a gyömbérsörre nem is tudom mit mondjak... :S
De érdekes kaják és piák ide vagy oda,a kirándulás mindenkit feltötött kicsit az ezután következő bulihétvégére. (mármint buli a vendégeknek,nekünk meg meló étteremben,bárban,mindenhol..)
80-as évek hétvége. Vagyis a 80-as években gyártott összes populáris sláger zene bömböltetése mindenhol,ivás és bulizás rá ezerrel. Vendégek 40-50 év körül. Vagyis az a korosztály amelyik a 80-as években élte a tini vagy fiatalkorát és anno ezekre a zenékre döntötte le a ház falait. És persze beöltözések,legfőképpen korhű rucikba.
És ha a vendégek öltözködnek,akkor a személyzet is öltözködik. Legalábbis az ajtóban álló két srác,akik a vendégeket fogadják az étterembe lépéskor,és a bároscsaj mindenképpen. Ők mindig kapnak valami hülye jelmezt a menedzsereinktől ezekre a hülye hétvégékre,és abban kell dolgozniuk,nehogy már a vendégek pont az étterembe ne érezzék a 70-es,80-as vagy akár 60-as évek fílinget (ez utóbbi azt hiszem most hétvégén lesz). Szóval a lényeg a lényeg,december óta Andi is öltözködik,miután azóta Ő az a bizonyos báros csaj (az étteremben van egy bár,és Andit bepakolták oda:)
A 80-as évek hétvégére kapott egy narancssárga pólót, rajta nagy fekete betükkel "FRANKIE SAYS RELAX". Hmmmm. Ez igen,gondoltuk. Ez mi a franctól 80-as évek? Annyi mindent rá lehetett volna adni,ami összetéveszthetetlenül azt a bizonyos kort idézi mindenkiben ha ránéz,de ez a póló ezzel a szöveggel nem valami ütős...(?)
Nem igazán tudtuk mire vélni a dolgot aztán péntek délután lett,megérkeztek a vendégek,és döbbenten tapasztaltuk,hogy minden második ember az említett felírattal díszített pólóban feszít. Na,oké gondoltuk. Akkor a menedzserek mégsem olyan hülyék (meglepően),és ez a póló mégsem volt rossz ötlet,de még mindig nem tudtuk mi a franc ez az egész.
Aztán szombat este lett,és Matthew,az egyik teamleaderünk (amolyan kisfőnök) szokásosan kipakolta az étterem közepére a DJ cuccát,és elkezdte keverni a zenét,amíg a vendégek vacsoráztak. Én meg szokásosan rohangáltam a tálcákkal mint a mérgezett egér amikor Matthew bekeverte a Frankie goes to hollywood: relax című számát,és amikor meghallottam hirtelen leesett a tantusz,és majdnem a tálca is a kezemből.... :))
Azóta én is akarok egy ilyen pólót,ha másért nem,hogy a legközelebbi nyolcvanas hétvégén majd legyen miben feszítenem.. :)) Nem mintha ezeken a napokon annyira sok időm lenne az egyenruhámon kívül valami más cuccot is hordani.... :))))