2009. január 12., hétfő

Welcome home

Fucking freezing!!!
Mondják az angolok amint különc kis szigetükön ne adj' Isten nulla fok körülire csökken a hőmérséklet.Kiváncsi lennék milyen szavakkal jellemeznék hazánk jelenlegi hőmérsékleti viszonyait ha hazakeveredtek volna velem....
Tél van!!!!
Mondom én erre.
Teljesen fölösleges január közepén azon sipitozni,hogy a francba lehet ilyen hideg.Hát így...
Persze,tudom én.Nem vagyok hülye.
Ha Magyarország gáztartalékai el is fogynának a napokban valamikor,én akkor is nyugodtan üldögélnék a kandallónk padkáján egy könyvvel a kezemben,és vidáman olvasgatnék.Így könnyű!!!!!
Főleg ha a TV nincs bekapcsolva,és nem hallom közben (akaratomon kívül) fél füllel a híreket.....
Az,hogy emberek fagynak meg a lakásaikban,mert nem tudnak fűteni,azért elég rendesen megvisel lelkileg,arra pedig már nem is tudom mit mondjak,hogy idős emberek (nem is kevesen) azok után,hogy az egész életüket végigdolgozták,nyugdíjaikat kézhezkapva,nem tudják melyik ujjukba harapjanak.Ételt vegyenek a pénzből,vagy a fűtésszámlát fizessék be,mert mind a kettőre nem futja...
Ez szomorú,nagyon szomorú.És életemben először felépíti bennem a félelmet,hogy lehet egyszer eljutunk odáig,hogy nem lesz miért végleg hazajönnöm Magyarországra.Ez azért eddig nem volt benne a pakliban.....Nyugi,most sem szarok még be a gondolattól (mert ugye a remény hal meg utoljára) ,de egy kis alapszorongásnak azért mostantól -biztos ami biztos- ott lesz bennem.
Lófrálni meg bohóckodni a nagyvilágban,úgy hogy közben tudod van egy hely ahová bármikor hazamehetsz,és hát úgyis az lesz egyszer ennek az egésznek a végállomása,az buli. Lófrálni a nagyvilágban úgy hogy benned van,egyszer lehet nem lesz már miért hazamenned,az nem buli.Nagyon nem......
És sajnos nem látom az alagút végét. Mást viszont látok. Az országot. És érzek. A hangulatát. Nem jó.....Amióta itthon vagyok mindenki undok velem.A boltos nénitől elkezdve a mávpénztároson keresztül a peronellenőrig (peronellenőr :))))ez milyen vicces). Mindenki fáradt és befásult,pedig én aztán most tényleg mindenkire mosolygok,még ha ötször a lábamra lép a villamoson,akkor is......
Változtatni kellene,de nem tudunk.Róna Péter közgazdásszal láttam ma reggel egy interjút a hír TV-n.Ő azt mondta,nálunk sokkal mélyebben a béka segge alatt lévő országok kimásztak már a bajból 2-3-4 éveken belül,úgyhogy a helyzet nem reménytelen.A kormány működésének mikéntje azonban csak egy kis százaléka az esteleges sikernek vagy kudarcnak.A kulcs itt a társadalomban van.A szellemi társadalomban.Az embereknek elég intelligensnek kellene lenniük ahoz,hogy felállítsanak magukban egy új,reális jövőképet (az ország jövőképét) és aszerint cselekedjenek.Ha nem is önmagukért,a gyerekeik jövőjéért.
Én egyenlőre azt látom,mindenki csak a saját jövőképéért harcol,legfőképpen úgy,hogy megpróbál minnél több pénzt összegyűjteni,legtöbb esetben bármi áron.....
A témával kapcsolatban sokat gondolkodom,egyrészt mert itthon vagyok,másrészt mert van időm,harmadrészt mert ettől teljesen függetlenül kaptam egy figyelmeztetést a minap Horváth Lacitól,miszerint "Ne legyél túl igényes az emberekkel szemben,mert egyedül maradsz"..
Mert ebben az országban az emberek többsége nem gondolkodik,egy a média által irányított robottá vált,és megelégszik azzal az élettel amire a TV azt mondja,hogy "Ez az élet"....Kvázi elvárásokat magyar emberekkel szemben (is) kukába lehet dobni.
És ezzel gondolom azt az elvárást is,hogy csináljanak nekem szép,élhető Magyarországot mire végleg hazaköltözöm.......:((((((
Na,hát.....jó hogy hazajöttem! Mi?
Amúgy ettől függetlenül happy minden,imádok itthon lenni.Korcsolyázom,futok,gyógyfürdőzőm hóban,fagyban,szélben,jégen......és beszélgetek,mert azért akad egy pár ember ebben az országban akikkel szemben nyugodtan lehetnek elvárásaim:))))
Sok puszi mindenkinek!!!
Jane

Nincsenek megjegyzések: